Partene
Selger er Aalesund Protective Wear AS

Orgnr. 934 403 576
Nørvevika 62, 6008 Ålesund
+47 70 21 65 00
post@aapw.no,

og betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

Betaling med kort og Klarna
Betal direkte med kort (betalingen vil bli belastet samtidig som kjøpet blir gjennomført). Alle våre priser inkluderer MVA. 

Vi samarbeider med Klarna for å tilby deg fleksible betalingsløsninger på betalingssiden. Enten om du ønsker å betale nå, betale senere eller når det passer deg best - valget er ditt.  Klarna tilbyr kjøp via faktura eller direkte kjøp via bruk av Visa og Mastercard.

For å kunne tilby deg Klarnas betalingsløsninger, kan vi komme til å overføre personopplysninger i kassen i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna, for at Klarna skal kunne vurdere hvorvidt du kvalifiserer for deres betalingsløsninger og for å skreddersy disse betalingsløsningene til deg. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarnas egen personvernerklæring.

Betaling med Vipps
Betal direkte via Vipps. 
Se Vipps' personvernerklæring.

Levering
Produktene sendes på hverdager (mandag-fredag). Vi sender med Bring (Norge). Transporttid med Bring er normalt 1-3 virkedager, avhengig av distanse.
Pakken kan leveres over hele landet, inkludert Svalbard. Pakken leveres klimanøytralt. Dette betyr at Posten forplikter seg til å redusere transportens klimagassutslipp og i tillegg kompensere for resterende utslipp.

Du varsles om at pakken er ankommet via SMS, e-post eller en hentemelding i din postkasse. Har du ikke mulighet til å hente selv, kan du bestille hjemlevering når du sporer pakken.

Fri frakt over 500kr
Vi har fri frakt på alle bestillinger over 500kr. For bestillinger under 500kr medfører fraktkostnad på 99kr.

Sporing
Pakken kan til enhver spores via Bring. Du kan også få hjelp til sporing av pakken hos oss, ta kontakt med post@aapw.no og oppgi e-posten du tok i bruk under bestilling. 

Endring av ordre
Når vi har mottatt bestillingen din, er det dessverre ikke mulig å endre eller avbestille denne. Les våre returbetingelser her.

Angrerett
Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

Angrefristen begynner å løpe:

  • Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
  • Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt.
  • Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt.

Feil i varelageret
Vi forbeholder oss retten til å kansellere varer om varebeholdningen var feil da vi mottok bestillingen din. Om en utsolgt vare er en del av en større ordre, vil de tilgjengelige varene bli sendt som normalt. Om en feil i varebeholdningen kun gjelder ett produkt, kanselleres bestillingen din umiddelbart. Vi vil informere deg om feilen og tilbakebetale pengene dine så snart som mulig.

Mangel ved varen
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig til post@aapw.no.

Aalesund Protective Wear AS (eier av Aalesund Oljeklede) forbeholder seg retten til å reparere eller å bytte plagget etter eget skjønn. 
Aalesund Protective Wear AS fraskriver seg ansvaret for reklamasjoner som måtte oppstå på grunn av feil anvendelse, vask, vedlikehold eller oppbevaring.

Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid. 

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  600  eller www.forbrukertilsynet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.